Kombi varianta modelu Škoda Fabia přišla na trh poměrně záhy po uvedení krátké verze. V klasickém redakčním testu se ocitla Fabia Combi ve vrcholné motorizaci 1,2 TSI, s níž má tento vůz pod kapotou 110 koní.
Oproti předchůdkyni je o 10 mm delší, na šířku přibylo 90 mm a snížila se o celých 31 mm. Stejně jako základní Fabia působí mnohem jistěji a dynamičtěji. Je to i díky novému designu, který velmi pozitivně bodoval už u hatchbacku. Přední část je shodná s krátkou verzí – široká maska chladiče přechází přímo do linií světlometů s tmavým pozadím, mřížka s černými lamelami je lemována chromovanou lištou. Na boku dominuje Tornádo linie a nad prahovými lištami zvýrazňuje profil hluboký prolis.
U kombi je ovšem vždycky nejzajímavější řešení zadní části, kde se teprve projeví originalita prodloužené verze. V případě Fabie se střecha zlehka svažuje a vytváří méně ostrý úhel než u předchozího modelu. Dobře působí oblouk posledního bočního okna a siluetu zakončuje střídmý střešní spoiler. Na zádi najdete známé prvky – svítilny s koncovými světly ve tvaru písmene C tentokrát s pěkně ostrými rohy a dva trojúhelníkové prolisy na pátých dveřích.
Zájemci o Fabii Combi ovšem chtějí vědět především, jak je to s prostorností a praktickým využitím. Škodovka je nezklamala a nabízí obojího plnou náruč. Zavazadlový prostor objemu 530 litrů vypadá přímo neuvěřitelně vzhledem k velikosti vozu a oproti předchůdci je to ještě o 25 litrů navíc. Do kufru se dostanete otvorem šířky 1028 mm, hrana dveří je po otevření ve výšce 1900 mm a nákladová hrana jen 611 mm od země. Pokud sklopíte zadní sedadla, získáte až 1395 litrů prostoru. Menší nevýhodou je schod, který vznikne v zavazadelníku po sklopení sedadel, rovnou ložnou plochu však získáte použitím tzv. mezipodlahy, kterou najdete v příplatkové výbavě za cenu 3400 korun. Na předních sedadlech je místa dostatek, narostl totiž prostor napříč vpředu i vzadu.
Interiér je přehledný a ergonomicky vyhovující, přístroje před řidičem dobře umístěny v zorném poli a bez problémů čitelné. Nechybí ani středový displej mezi ukazateli pro zobrazení údajů o jízdě. Na přístrojové desce jsou použity tvrdé plasty, ovšem v dobré kvalitě a příjemné na dotek, pěkně působí lišta v její středové části. Můžete rovněž volit několik barevných kombinací palubní desky.
Ovládání a zobrazování infotainmentu může mít několik podob, od černobílého po velký barevný dotykový displej. Vlastní mobilní telefon můžete připojit přes USB a ovládat multimédia přes rozhraní MirrorLink, k dispozici je i navigace Amundsen. Ta sice v testovaném vozu nebyla, ovládání pomocí tlačítek a dotykového displeje jsme ale vyzkoušeli u médií a nastavení vozu. Systém budou majitelé škodovek dobře znát z dřívějších modelů vyšších tříd, ovládá se dobře a poměrně intuitivně.
V nabídce jsou tři benzinové a tři vznětové agregáty. Všechny plní normu Euro 6 a jsou standardně osazeny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Výkonové spektrum benzinových jednotek sahá od 55 kW/75 k až po 81 kW/110 k. Nabídka tříválcových vznětových motorů nabízí výkony od 55 kW/75 k až po 77 kW/105 k. Nejvýkonnější benzínový motor předvedl v testu překvapivou dravost, kdy na dálnici s neomezenou rychlostí neváhal atakovat svou maximální rychlost 199 km/h, přičemž vykázal v rámci této testovací jízdy spotřebu pouze 6,4 l/100 km. Při běžném provozu se dá samozřejmě jezdit se spotřebou výrazně nižší. Bez výhrad je řazení šestistupňovým manuálem, dobře se předvedla i akcelerace (katalogový údaj je z nuly na stovku za 9,6 s) či hladký a tichý chod motoru.
Jízdní vlastnosti se výrazně zlepšily díky od základu změněným parametrům podvozku i karoserie, to už bylo naprosto zřejmé u základního modelu. Kombi verze se rovněž drží na silnici dobře, tužší karoserie a nově naladěné tlumiče spolu s elektronickou uzávěrkou diferenciálu a funkcí XDS+, kterou mají ve standardu všechny verze, lépe zvládají zatáčky a při běžné jízdě zvládne podvozek odfiltrovat i menší nerovnosti. Výmoly a díry na silnici ovšem pocítíte, směrová stabilita při vysoké rychlosti na dálnici si ale zaslouží pochvalu.
Už základní Fabia dostala do výbavy řadu pokročilých asistenčních systémů, s uvedením kombi přibyl ještě aktivní systém pro dodržení bezpečného odstupu v kombinaci s nouzovou brzdou a také systém varování řidiče před únavou. Ve standardu je multikolizní brzda, která slouží ke zmírnění následků po prvotní srážce. Premiéru má také omezovač rychlosti. Ve standardu je kontrola tlaku v pneumatikách a z prvků pasivní bezpečnosti například sada šesti airbagů a tříbodové bezpečnostní pásy na všech pěti místech.
Škoda Fabia Combi začíná v ceníku na 262 900 Kč, a to ve verzi s motorem 1,0 MPI a výkonem 55 kW. Pokud by vás zlákala testovaná vrcholná benzínová motorizace, pak je k dispozici až od druhého stupně výbavy Ambition, a to od ceny 306 900 korun.
Testovaný model:
motor: zážehový čtyřválec 1197 cm3
výkon: 81 kW/110 k při 4600 – 5600 ot./min.
točivý moment: 175 Nm při 1400 – 4000 ot./min.
rozměry: délka 4257 mm, šířka 1732 mm, výška 1467 mm
rozvor náprav: 2470 mm