Honda Civic pro modelový rok 2015 obdržela do vínku omlazení vzhledu, přepracované zavěšení a navrch výbavu Sport, v níž má připomínat dravý Civic Type R. K testu jsme tento vůz obdrželi jako první a s najetou ani ne stovkou kilometrů. Udělal dobrý dojem, a to nejen svým přiostřeným vzhledem.
Facelift pro letošní rok se týká nejen hatchbacku, ale také kombi verze Tourer a z oblasti designu zahrnuje především nové světlomety s denními světly a upravený nárazník. Hatchback má také přepracovanou záď, tedy zadní nárazník a černý spoiler spolu se zadními LED svítilnami. V případě výbavy Sport je to ale úplně jiná káva. Přední nárazník má po stranách veliké otvory pro přívod vzduchu se zabudovanými mlhovkami, nepřehlédnete ani robustní spoiler a výraznou černou mřížku chladiče. Ve spojení s LED světly pro denní svícení má opravdu nabroušený výraz a sportovní vzhled mu dodává i jasně modrá barva laku karoserie. Profil je podobně dynamický, a to díky litým kolům s černým lakováním, na zádi pak dominuje velký černý spoiler. Celek je působivý, pozornost publika je zajištěna, a to jste ještě nenastartovali.
Benzínový motor vydává celkem pěkný syrový ryk, předtím se ale ještě pojďme poohlédnout po kabině. Tady oceníte dobře tvarovaná sedadla, která mají boční vedení, což je v zatáčkách ku prospěchu, protože celkově sportovně naladěný vzhled i zvukový projev vás bude nutit šlápnout na to víc než jindy. Civic se ale dost naklání, takže těsnější sezení bude rozhodně ku prospěchu. Drobné změny se tu dotkly použitých materiálů nebo detailů, jinak je Civic jako vždy prostorný a má i slušný zavazadelník, který u hatchbacku pojme 477 litrů nákladu. Výbava Sport zahrnuje také černý strop, vyhřívaná přední sedadla a novinku – multimediální systém Honda Connect, který tu má svou premiéru. Kromě ovládání infotainmentu je také kompatibilní s Androidem 4.0.4 a komunikuje prostřednictvím sedmipalcového dotykového displeje. Telefon spárujete přes Bluetooth, systém vás dokáže připojit k internetu přes wi-fi vašeho smartphonu, můžete využívat předinstalované aplikace Honda App Center a na displej se promítá i obraz zadní parkovací kamery nebo se tu zobrazují údaje o jízdě, jako spotřeba, ujeté kilometry nebo doba jízdy.
Změny se dotkly také podvozku, který pracuje se systémem aktivního brzdění. Ten v závislosti na otáčení volantem přibrzďuje vnitřní nebo vnější kola pro přesnější průjezd zatáčkou a lepší stabilitu. Spoluúčinkuje tu i nový stabilizační systém, který přispívá k lepší trakci a působí i na přesnější odezvu na brzdu, máme tu také nový elektrický posilovač řízení. V reálu to přináší více radosti na okresce, kde si můžete dopřát i razantnější sprint, k němuž ostatně zvuk motoru vybízí.
Jedná se o osvědčený benzínový čtyřválcový motor, který můžete mít buď s manuálem, nebo s automatem, v našem případě jsme měli v testu šestistupňovou manuální převodovku. Ta se dobře ovládá a řadí přesně v krátkých drahách, přičemž motor vás nejvíc potěší, až když minete čtyřku na ciferníku otáčkoměru. Ostatně pokud motor rádi občas vytočíte, tento Civic vás bude hodně bavit. Odezva na plyn je rychlá, dálniční limit je bez problémů, jen do kopce vás bude nutit podřadit o něco dřív, než byste podle dynamického projevu na rovině čekali. Kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat kolem 6 litrů, což lze těžko očekávat u zcela nového auta, které během redakčního testu ukázalo 9 litrů na 100 km. Právě proto, že se jednalo o zcela nový vůz, je velmi těžké spotřebu posoudit.
V novém Civicu pro letošní rok můžete mít vyspělé asistenční systémy, mezi nimiž je i protikolizní systém s laserovým radarem, který dokáže sám zabrzdit při hrozící kolizi a funguje do rychlosti 32 km/h. V nabídce je i sledování jízdy v pruhu s akustickou i vizuální signalizací, systém rozpoznávání dopravních značek, hlídání mrtvého úhlu a asistence pro couvání z parkovacího místa.
Honda Civic v aktuálním základním ceníku začíná na 389 900 Kč, přičemž se jedná o motorizaci 1.4 i-VTEC, výbava Sport leží uprostřed ceníku a s motorem 1.8 je k mání od 489 900 korun. Za využití ale jistě stojí akční nabídka, která odčítá ze základních cen bonus v hodnotě 30 – 50 tisíc korun (podle motorizace) a k tomu máte možnost výběru sady příslušenství za 50 procent ceny.
Testovaný model:
motor: zážehový čtyřválec 1798 cm3
výkon: 104 kW/142 k při 6500 ot./min.
točivý moment: 174 Nm při 4300 ot./min.
rozměry: délka 4370 mm, šířka 1795 mm, výška 1440 mm
rozvor náprav: 2595 mm